E-mail marketing is een sterke marketing tool. In dit artikel zal er worden uitgelegd wat e-mail marketing precies is en waar de grootste kansen liggen bij gebruik van deze tactiek.
Wat is e-mail marketing?
E-mail marketing is een vorm van direct marketing. De potentiele klanten worden op een directe manier benaderd. Email marketing kan worden herkend aan de volgende doelen:
- Het werven van nieuwe klanten
- Iets laten weten aan huidige klanten/over halen tot actie
- Het beheer van relaties
Het gebruik van e-mail marketing
E-mail marketing is een van sterke tools om te groeien in omzet. Het is over het algemeen niet heel duur en wanneer het op de goede manier wordt gedaan goedkoop.
De twee grootste voordelen van e-mail marketing zijn:
- Het is snel, de e-mails komen vrijwel direct aan en een grote hoeveelheid van de mensen leest hun e-mail dagelijks
- Door vele tools is het analyseren van resultaten zeer gunstig.
De uitvoering van e-mail marketing
E-mail marketing kan op meerdere manieren uitgevoerd worden. Je kunt dit zien als tactieken. Het hangt er vooral vanaf wat het doel is van je e-mail en voor wat voor bedrijf je de e-mail marketing toepast.
Er zijn e-commerce bureaus die veel ervaring hebben in het doen van e-mail marketing. Het is dan ook belangrijk dat direct marketing techniek goed wordt uitgevoerd. Wanneer het op de verkeerde manier wordt uitgevoerd kun je aangezien worden als ‘spammer’. Als bedrijf wil je er alles aan doen om dit te voorkomen.